Isnin, 26 Disember 2011

Buat cinta yang belum terkesan.

Cinta yang belum terkesan,
Malam ini aku bermimpi,
Terlihat bayangmu dibalik nyanyian hujan,
dan senyummu pada sepotong awan.

Aku yang punya fitrah juga lemah,
Kadang sayap malam ku juga patah,
Aku tak impi sempurna manusia,
Aku tak idam harta berkota,
Cukup kau punya jiwa,
Buat bonda dan pencipta.
Dan beri manis penantian ini,
dengan kau menjaga.

Pada hari-hari sebelum ku temui,
Kau pemilik senyum,
dan bebayang rindu,
Akan aku lontar kapal khayalku,
Jauh-jauh di relung sukma,
Agar tak tercari,
Agar tak didengari,
Sang pemburu iri.

Cinta yang belum terkesan,
Aku sedang nantikan,
Tiba waktu memberi berita,
Senyap dibalik kesedaran siang,
Bisu dalam layangan malam.
Mungkinkah kau jua?






2 ulasan:

  1. Saya tersenyum sahaja melihat baris Nyanyian Hujan :)

    BalasPadam
  2. Ya, dan saya tersenyum juga saat terlihat komenmu singgah di puisi yang punya nyanyian hujan ini. Terima kasih!

    BalasPadam