Selasa, 24 April 2012

KABUR

Sedang pagi mulai membuang warna jingga dari peluknya, aku masih gagal melelapkan mata pada waktu yang wajar. Barangkali kerana waktu siang yang banyak aku habiskan dengan rehat akhir ini atau mungkin semalam yang begitu panjang untuk ditinggalkan.

Ya,ini fasa sukar.
Tapi dua minggu lalu,aku masih kuat dan semangat tentang segala apa yang bakal berlaku.
Entah kenapa semalam aku membiarkan emosi menakluki segenap ruang hati.
Fikiranku terimbau segala kisah lepas,
Tentang mereka-mereka yang aku cintai,
Hati yang selama ini aku tutup demi hari depan,
Perilaku sepanjang duapuluhsatutahun ini.
Tugasan kuliah dan ujian akhir semester yang mendekat,
Juga tentang esok.

Aku KABUR
 tentang semuanya.

Harapku,esok dan tulat aku akan kembali menjadi gagah seperti selalu.




3 ulasan: